Για την είσοδο του Ομάρ Χατάμπ και των στρατιωτών του στην Ιερουσαλήμ, είναι πηγή το «Χρονικό» του πατριάρχη Αλεξάνδρειας Ευτυχίου (933). Το χρονικό είναι χρονογραφία, δηλαδή απλή αφήγηση των ιστορικών γεγονότων, με χρονολογική σειρά μόνο, χωρίς αναζήτηση των αιτιών, πού τα προκάλεσαν ή των συνεπειών, πού προέκυψαν απ’ αυτά, ή των σχέσεων πού υπάρχουν μεταξύ τους. Ένα χρονικό δεν είναι ιστορία, περιέχει όμως ιστορικά στοιχεία, πού μπορούν να χρησιμεύσουν στη συγγραφή ιστορίας.
Σύμφωνα με το παραπάνω χρονικό ο Ομάρ Χατάμπ οδηγήθηκε από τον Πατριάρχη Σωφρόνιο στο Ναό της Αναστάσεως του υπέδειξε τον τόπο, όπου στεκόταν. Εκείνος όμως προχώρησε έξω από τον Ναό προς τα ανατολικά και προσευχήθηκε εκεί. Υστέρα εξήγησε στον πατριάρχη ότι απέφυγε να προσευχηθεί μέσα στο Ναό, για να μην τον μεταβάλουν οι οπαδοί του σε τέμενος (τζαμί). Στη συνέχεια, σύμφωνα με το ίδιο χρονικό, ζήτησε τόπο, για να ιδρύσει τέμενος. Ο Πατριάρχης δέχτηκε, αφού του παραχώρησε έγγραφη υπόσχεση για τι ότι δεν θα ιδρυθεί μέσα στην πόλη, και τον οδήγησε στο χώρο του Ναού του Σολομώντα. Σ’ αυτό το χώρο υπάρχει ένας βράχος, επάνω στον οποίο ο Αβραάμ προετοίμασε τη θυσία του Ισαάκ και ο Ιακώβ συνομίλησε με το Θεό και κτίστηκε το τμήμα του Ναού του Σολομώντα, πού ονομάστηκε «Άγια των Αγίων». Οι χριστιανοί τον είχαν παραμελήσει, εξ αφορμής των λόγων του Κυρίου «ου μη αφεθή ώδε λίθος επί λίθου» για το Ναό του Σολομώντα. Με την πάροδο του χρόνου είχαν μεταβληθεί σε τόπο ακαθαρσιών. Ο Ομάρ πήρε λίγα χώματα και τα έριξε στην κοιλάδα Γκεχενώμ (των Κέδρων). Το παράδειγμά του ακολούθησαν οι οπαδοί του και καθάρισαν όλο το βράχο (Άλ Σάχρα). Εκεί έκτισε ο Ομάρ τέμενος, πού μέχρι σήμερα έχει το όνομά του : Τέμενος του Ομάρ ή θόλος του βράχου (Dome of the Rock). Είναι το οκταγωνικό κτίσμα στο κέντρο της περιοχής του Ναού του Σολομώντα.